Çocuk, doğuştan sahip olduğu zihinsel potansiyelini ve yeteneklerini zengin uyarıcılarla donatılmış çevrede geliştirebilmektedir. Zengin uyarıcılı bir çevrenin, zekayı bir miktar artırabileceği gözlenmiştir. Çevre etkileri ile zekanın yaklaşık ±15 puan fark edebileceği öne sürülmektedir.
Montessori yaklaşımında; çocuklara araştırma, deneme, hata yapma ve hatalarını kendileri düzeltmeleri için fırsatlar tanınmalıdır. Çocuklara özgür bir ortam hazırlayarak, duyu organları ile materyallerin, renklerin ve şekillerin bilinmeyen özelliklerini keşfetmeleri sağlanmalıdır. Bu özgür ortamda çocuklar yalnız başlarına, sınıf arkadaşları ve yetişkinlerle birlikte yaşadığı deneyimlerle bilme, anlama ve öğrenmenin tadına varırlar. Aynı şekilde yetişkinlerde çocuklarla birlikte keşfetmenin zevkini tadarlar. Çocuklar bilgi edinmede oyun gözlem ve duygularını kullanırlar, bilgilerini düzenlemek için ipuçlarından yararlanır, var olan açıklamalardan hareket ederler. Çevreyle de etkileşimde bulunup deneyim kazanırlar.
ÇALIŞKAN ARILAR SINIFI (5 YAŞ GRUBU)
KÜÇÜK DAHİLER SINIFI (5 YAŞ GRUBU)
PARLAYAN YILDIZLAR SINIFI (4 YAŞ GRUBU)